joi, 19 februarie 2009

Secretele lui Chirac

La sfarsitul mandatului sau, presedintele francez, Jacques Chirac, renunta la armura sa dezvaluind secrete despre viata
lui privata si politica, intr-o carte-interviu. Saptamanalul "Marianne" a publicat cateva dintre confesiunile lui.

In "Necunoscutul de la Elysee", de Pierre Pean, care va aparea maine, in Franta, Chirac vorbeste pentru prima data despre "analfabetismul" sau cultural. "Mi-am spus : putin imi pasa, am domeniul meu personal si n-are nimic daca presa, din ratiuni politice, isi mai baga picioarele butucanoase in gradina mea", a rabufnit presedintele.

ANOREXICA MINTAL

Chirac a dezvaluit si "drama vietii" sale - fiica sa, Laurence. "Am o fata, care era foarte inteligenta, draguta, dar care, la 15 ani, s-a imbolnavit de anorexie mintala. Am incercat, cu oameni binevoitori, sa ii gasim ceva de lucru, chiar si fara salariu ... dar nu s-a putut face nimic", s-a confesat el.

NEGRI DE NIMIC

Presedintele francez a criticat vehement si colonizarea. Evocandu-i pe africani, el a afirmat ca, "dupa ce li s-a furat tot", de la cultura si bogatii pana la mana de lucru, "acum li se fura si inteligenta, ademenindu-i cu burse de studii". Dar cei care s-au folosit de ei spun si astazi ca "negrii nu sunt buni de nimic!...", a continuat el. In ceea ce priveste luptele politice, Chirac a sarit cu diatribe neobisnuite: "Ma doare-n cot de un Sarkozy sau de oricare altul ca el ... ma doare-n cot de o multime de chestii"...

RASFATAT DE FEMEI

Afemeiat notoriu, Chirac a cotit-o abil, recunoscand doar ca "nu a detestat femeile". Dar, "nici eu nu am abuzat de ele vreodata", a continuat el, referindu-se la nemultumirea sotiei sale, Bernadette, ca "femeile au roit intotdeauna in jurul lui". Familist convins, de altfel, Chirac i-a recunoscut nevestei sale "meritul extraordinar" de a fi stiut intotdeauna "cum sa faca sa nu-i afecteze cariera si ascensiunea barfele de tot felul, de la cele politice, pana la cele legate de viata privata".