joi, 19 februarie 2009

O bucuresteanca de 104 ani asteapta de doi ani sa i se recalculeze pensia

O bucuresteanca de 104 ani asteapta de doi ani ca functionarii Casei de pensii sa-i recalculeze o pensie de urmas jalnica, de 148 de lei noi. Probabil ca acest caz ar fi fost ingropat daca, la cei 104 ani ai ei, Maria Dumitriu n-ar avea mintea la fel de limpede ca a unui om de-abia iesit la pensie. S-a incapatanat sa i se faca dreptate si, cu ajutorul fiicelor, a facut memorii peste memorii pe la Casa de pensii a sectorului 1. Din 2005 si pana acum, nici unul dintre functionarii Casei nu s-a obosit macar sa-i trimita un raspuns, daramite sa-i mai dea si dreptul cuvenit.

"Am trimis-o pe fiica mea la Casa. Prima data i-au raspuns sa astepte ca se rezolva. Dar au trecut cateva luni si nu s-a rezolvat nimic. Am trimis-o si a doua oara. I s-a raspuns cam la fel. De fiecare data a stat cateva ore la coada, in inghesuiala mare. Ultima data a cerut sa mearga in audienta la una dintre sefe. Dupa ce a asteptat vreo cinci ore in picioare, intre oameni care nici macar nu stateau la coada, ci incercau sa intre buluc cu totii, tot n-a reusit sa intre. Normal, ar fi trebuit sa reuseasca fiindca in ziua aceea stabilise ca primeste 90 de persoane, iar fata mea avea bon de ordine cu numarul 75. In toti acesti ani, nici nu mai stiu cat de multe revizuiri de cereri a depus. Ca sa va faceti o idee, medicamentele
mele din fiecare luna sunt mult mai scumpe decat pensia. Daca n-ar fi fetele mele, nu stiu din ce as trai", spune batrana. Suparata ca de fiecare data trebuie sa se intoarca din strainatate ca sa-i imboldeasca pe functionari sa-si faca treaba, ultima data fiica nu s-a mai dus la Casa de pensii, ci direct la Ministerul Muncii. A cerut o audienta la ministrul Gheorghe Barbu, dar functionarele de acolo s-au pus de-a curmezisiul. N-a reusit sa treaca de registratura. In loc sa plece cu problema rezolvata, a plecat doar cu un numar de inregistrare in traista, ca dovada ca a batut si-n poarta Ministerului.

Ca si cum n-ar fi fost de ajuns ca si-au batut joc de batrana de 104 ani, functionarii Casei de pensii sector 1 i-au "ciupit" din drepturi si celeilalte fiice ale sale, Mihaela Dumitriu, de 70 de ani. Femeia si-a petrecut intreaga viata
studiind - a facut Facultatea de Medicina, a predat si a fost si doctor in stiinte medicale. Conform legii, ar trebui sa primeasca cateva sute de mii de lei in plus
la pensie pentru faptul ca are studii superioare. Ca si in cazul mamei sale, pana acum n-a primit nici un leu. "Si eu tot bat drumurile Casei de pensii din 2005. La fel, si eu am tot cerut reveniri asupra cererilor anterioare, dar nu s-a intamplat nimic. A fost chiar hilar odata, ca o fata de la ghiseu m-a trimis acasa spunandu-mi sa stau linistita ca in doua saptamani primesc banii acasa, retroactiv. N-am primit nimic", s-a plans Mihaela Dumitriu. Batranele spun ca toate astea s-ar fi intamplat fiindca, in febra mutarilor anterioare, echipa de recalculare de la Casa de pensii ar fi ratacit saci intregi cu dosare, printre care s-ar fi aflat si ale lor.

Intrebati cum s-a putut ca acele doua batrane sa fie duse cu zaharelul atata timp
, sefii echipei de recalculare au ridicat din umeri. Au promis, numai, ca cele doua probleme vor fi rezolvate cat mai repede: mama isi va primi pensia recalculata, plus banii din urma, iar fiica va primi si ea banii retroactiv. Culmea ironiei, in urma recalcularii, mama a obtinut un punctaj foarte bun.