joi, 9 iulie 2009

Renault, Peugeot si Citroen vin cu hibridele la Paris

alonul auto de la Paris are o frecventa de 2 ani si reprezinta locul in care producatorii francezi isi prezinta cele mai importante concepte si, evident, modele de serie. Daca viitorului industriei auto este desenat tot mai clar in culoarea verde a masinilor putin poluante, atunci este de inteles ca producatorii vor incerca sa dezvolte concepte hibride sau electrice.

Conceptul crossover Renault Ondelios
Renault a dezvaluit deja cateva imagini si inforamtii cu un astfel de concept care vine la Paris in Octombrie. Masina se numeste Renault Ondelios si este un crossover desenat futuristic care desi masoara aproape 5 metri in lungime are un coeficient aerodinamic de invidiat: 0.29.

Sub capota beneficiaza de aportul de putere al unui diesel dCi de 205 CP si 450 de Nm, sprijinit de doua motoare electrice de 30 de CP fiecare. Conceptul Renault Ondelios este inzestrat cu o cutie
noua in 7 trepte, cu doua axe si ambreaj dublu, care va fi prezentata in premiera de Renault cu aceasta ocazie. Masina reuseste sa scoata un consum de doar 4.5 litri de motorina la un regim de emidii de doar 120 g/km de CO2.

Peugeot GT/RC
Rivalii de la Peugeot Citroen nu stau nici ei “pe bara”. Peugeot a anuntat deja ca va aduce la Paris un urmas al seriei de concepte RC care se va numi de aceasta data GT. Conceptul este o limuzina hibrida de
300 de CP, al carui grup propulsor – inca o enigma – este capabil sa produca emisii de doar 109 g/km de CO2. In plus
, Conceptul Peugeot GT/RC al Peugeot se prezinta intr-o forma pronuntata de coupe cu 4 usi, cel mai “hot” trend in materie de limuzine exclusiviste.

Citroen Hypnos
Citroen si-a prezentat deja hibridul crossover pe care l-a creat in vederea prezentarii la Paris. Masina se numeste Citroen Hypnos, are capabilitati reale de off-roader si un consum de doar 4.5 litri de combustibil la un regim de emisii de CO2 de 120 g/km.

Lumea autose schimba incet, dar sigur. Pe langa hibridele prezentate de francezi si-au mai anuntat prezenta masini din aceeasi “clasa” de la Honda, Toyota, GM etc. Marea
problema a propulsoarelor hibride este costul
de productie inca foarte ridicat, componenta ce se reflecta puternic in pretul de vanzare a masinilor care trec de stadiul de concept.