sâmbătă, 2 februarie 2008

VISEAZA FRUMOS


INTERVIU / IOAN OVIDIU SABAU La o zi dupa ce a semnat prelungirea contractului cu Gloria, Ioan Ovidiu Sabau se gândeste la momentul în care va sta pe banca tehnica a echipei nationale. Curtat asiduu de Dinamo si Rapid, Ioan Ovidiu Sabau a decis sa-si prelungeasca sederea la Gloria Bistrita pâna în vara lui 2010. Marele vis al "Motului" ramâne echipa nationala. Domnule Sabau, n-a fost Dinamo, nici Rapid, ci a ramas Gloria. De ce? Fiindca aici am conditiile pe care le doresc pentru a face performanta si pentru a creste din punct de vedere profesional. Am liniste, încredere si rabdare din partea clubului, atribute esentiale în munca de antrenor. In plus, am fost cooptat si în Consiliul Director al clubului, iar acest lucru ma onoreaza si ma obliga. In 10 minute am acceptat oferta lui Jean Padureanu de prelungire a contractului, iar acum sper sa îndeplinesc obiectivele echipei. Care ar fi acestea? Anul acesta vrem locurile 1-8, însa în sezonul viitor dorim sa ne batem pentru pozi- tiile 1-6. Sper sa putem realiza acest lucru. Voi continua sa lucrez cu jucatori tineri, sper sa formez în continuare fotbalisti care sa plece mai apoi pe bani multi în strainatate, asa cum a facut Sepsi. Apropo, de ce ati refuzat toate ofertele din Bucuresti pâna acum? Sunt om de cuvânt. I-am zis lui Jean Padureanu ca voi continua aici daca voi avea conditii. Se vor face lucrari în continuare la stadion, vom avea cât de curând nocturna si un gazon demn de Liga I. Se lucreaza si la terenurile de antrenament. Eu eram pregatit în orice moment din punct de vedere profesional sa fac pasul spre o echipa din Bucuresti. Care ar fi planurile de viitor ale antrenorului Sabau? De când am fost la juniori, mi-am propus teluri înalte. La fel am facut si din postura de antrenor. Am început din Liga a III-a, am acumulat în fiecare an experienta. Voi continua la fel. Recunosc ca visez sa fiu la un moment dat pe banca echipei nationale. Jean Padureanu spunea ca, în cazul în care ar pleca Victor Piturca, dumneavoastra ar trebui sa-l înlocuiti... Ii multumesc pentru aceste cuvinte. Nationala are un antrenor foarte bun, care a stiut cum sa munceasca pentru a duce echipa la Euro 2008. Are toate atuurile sa mai ramâna multi ani la timona tricolorilor. Eu am mai zis, visez sa fiu la nationala, urmeaza sa vedem daca voi putea si când. Eu am mai zis: Sabau va ramâne multi ani aici. Suntem foarte multumiti de munca lui. Acum am batut palma cu Nelutu. Jean Padureanu, presedinte Gloria Este un antrenor valoros, a demonstrat acest lucru la Gloria. Daca va mai câstiga experienta, va putea sa spere la banca tehnica a României. Iuliu Muresan, presedinte CFR Cluj Il apreciez pe Sabau, în special pentru ca nu a parasit-o pe Gloria, în ciuda tentatiei numita Dinamo. Fara discutie, poate deveni selectioner în viitor, dar nu putem sa-l consideram favorit. Mircea Radulescu, directorul Scolii de Antrenori