sâmbătă, 19 septembrie 2009

Legile nu sunt valabile pe tot cuprinsul tarii?

Suntem pensionari, si eu, si sotul, amandoi cu hipertensiune arteriala, si avem domiciliul stabil in municipiul Cluj-Napoca. Intrucat eu sunt din Bucovina si mai am aici o mama bolnava, suntem nevoiti sa venim in fiecare an, din luna aprilie pana in octombrie, in satul Maritei, judetul Suceava. In tot acest timp nu beneficiem de retete compensate, pentru ca medicul de familie nu poate da medicamente decat pentru o luna. In consecinta, in toata aceasta perioada ne cumparam medicamente fara compensare. Sotul avand, in iarna trecuta, efectuat un cateterism la cord, medicamentele utilizate au devenit mai scumpe. Am auzit la radio ca se pot lua medicamente compensate, daca ai reteta de la medicul de familie, de oriunde din tara. Am si primit reteta la Cluj, dar, cand am mers la Suceava sa cumpar medicamente, mi s-a raspuns, atat la farmacie, cat si la casa de asigurari de sanatate, ca nu se poate, intrucat medicul de familie este din alta localitate. Ni se opresc lunar bani din pensie pentru asigurari de sanatate, care se strang la aceeasi casa de asigurari. Nu intelegem de ce nu putem cumpara medicamente compensate de oriunde din tara. Ca si cum legile n-ar avea aceeasi valabilitate pe tot cuprinsul tarii. Maria Ilies, localitatea Maritei, judetul Suceava